fredag 9. mars 2012

This friday


Bilder: Privat

Denne helgen har vi langhelg, fordi det egentlig er tur til Firenze for de som ønsker. Siden jeg har vært i Firenze en del ganger før, tok jeg den beslutningen at jeg droppet turen til fordel for Romas gater. En Firenze tur skal jeg ta en annen gang uansett! 

Dagen i dag startet med lesing og research til semesteroppgaven som vi fikk utdelt for noen dager siden, og etter å ha sittet med dette et par timer kriblet det i både armer og ben for å komme seg uten tur. Jeg pakket bøker, kamera og lommebok i veska mi og valset ut i Romas gater, alene. For nå har jeg endelig kommet til det stadiet at jeg klarer å finne frem alene uansett hvor jeg måtte være nesten, og det er en utrolig god følelse. Jeg tuslet til Piazza Navona, videre til Pantheon, Via del Corso, Fontana di Trevi og endte ved Palazzo del Quirinale som er residensen til presidenten av den italienske republikk. Selv om klokken nærmet seg halv fire da jeg satte meg ned i trappene, kunne jeg nyte deilig solskinn og en svært kurrant temperatur i kun en tubetopp, og bukse så klart da. Kan ikke beskrive hvor deilig det var å bare sitte der, lese, skrive noen kort, ta bilder, nyte solen og bare kikke på folk. Om man synes folk i uniform er en allright ting, samt fine biler er dette en fin hotspot. Og her ble jeg sittende i to timer før jeg så meg nødt til å gå siden jeg ikke kjente bakenden min mer. 

Videre gikk jeg på kryss og tvers i Romas gater og fant nye og spennende steder, tok bilder og kikket innom noen butikker før jeg satte meg ned for å spise og lese litt på et spisested. 
En fantastisk deilig dag. Nå skal vi ut å spise på en restaurant som ligger like nede i gata vår, hvor det alltid er fullt og en haug med italienere. Så vi er veldig spente på maten og håper det er like bra som det ser ut til! 

4 kommentarer:

  1. Ååååh! Det høres ut som en helt herlig dag:D Så fantastisk å bare kunne sitte alene i sola og se og lese og nyte. Du er heldig!

    SvarSlett
  2. Liker det! Blir litt som at noen liker å gå alene å kikke inn i hus på kvelden i mørket

    SvarSlett
  3. Heldige deg! Jeg vil også sitte ute og nyte solen.

    SvarSlett
  4. Åå, det høres ut som en utrolig koselig dag! Gleder meg til det blir varmere i Paris! wiii <3

    SvarSlett